Making a Change.

.
.
Från och med imorgon,
-
tänker jag ändra mitt liv på ett bra sätt. Jag vill inte missköta min kropp längre genom att ge den vitt socker, vitt mjöl, friterad mat osv. Jag vill ta hand om den. Inte bara för att bli smal till sommaren, utan för att bli nyttig och vältränad. Jag vill ändra på mina matvanor för livet, och inte följa någon diet i 4 veckor, gå ner 5 kg, för att sedan gå upp dom igen.
-
Utan jag vill ta hand om min kropp, för den kommer trots allt följa med mig livet ut. Jag vill kunna omedvetet välja nyttiga val framför onyttiga. Jag vill tänka och bli som en smal, vältranad och hälsosam människa! Därför tänker jag försöka sluta hetsa mig kring det här med vikt.
-
Jag tänker sluta fokusera på alla "måsten". Som att jag måste bli smal till sommaren, jag måste gå ner i vikt, jag måste gå ner 2 kg den här veckan osv. Äter jag rätt och rör på mig så gott jag kan så gör jag ju mitt bästa, mer än så kan jag faktiskt inte göra.
-
Från och med imorgon, blir det en nyttig livvstil. Jag kommer att springa minst 3 gånger i veckan och även promenera så mycket jag kan. Jag kommer att sluta äta skit, som ändå inte ger mig några hälsosamma fördelar! Varför äta sötsliskig choklad som bara gör mig fetare och kan ge mig diabetes när jag kan äta fräscha och nyttiga jordgubbar?
-
Jag vill gå ner till 46-48 kg och stanna där. Jag tror att det skulle vara en bra vikt för mig. Lite underviktigt, men inte för underviktig så att det skulle vara jobbigt att hålla vikten. Jag vill gå ner dessa 7-9 kg och jag vill aldrig se röken av dem igen! För jag ska bli smal, vältränad och hälsosam och aldrig bli mullig igen.
-
Kram, L.
-
Tumblr_m05pg9qk0j1qkf9cao1_500_large
-
Tumblr_m2vps0aapd1rsj4j5o1_500_large
-
-
-
-

Kommentarer
Postat av: isabell

Jag tänkte också ligga mellan 46-48 kg och jag väger idag 56.

Hur lång är du? Ska vi peppa varandra? Du kan svara på min mailadress. Tycker du verkar ha en sund inställning till mat och diet och viktnedgång, för det är ju precis som du säger att man ska ha kroppen med sig hela livet så att det handlar inte om "bli smal till sommaren" osv! Lycka till i vilket fall, vore kul om vi kunde hålla kontakten! Kram Isabell

2012-04-23 @ 15:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0