Torsdag

.
.
Åh det känns så jobbigt.
-
Jobbigt att titta tillbaka i vikt planeringar i min äldsta blogg. Om hur jag skulle nått min målvikt på 45 kg för redan längesen. Det hände aldrig. Här sitter jag på sängen, nu i april, och väger mer än någonsin. Femtiofem kilon. Det är jobbigt och känns som om jag har misslyckats, men jag tänker faktiskt inte sitta och grubbla över det. Tiden är redan förlorad och gjort är gjort.
-
Jag är 166 cm lång och väger 55 kg, det ger mig mitt högsta bmi någonsin på 20.0. Min dröm vikt är att väga 45 kg. Då får jag ett bmi på 16.3. Om jag hinner känna att jag är nöjd med min kropp vid en högre vikt än 45 kg så tänker jag självklart sluta. 16.3 är ändå ett rätt lågt bmi.
-
Så mitt mål är att försöka gå ner 1 kg i veckan, eller åtminstone ett halvt. Jag tänker sluta med sockret på vardagarna helt. Socker är bara tillåtet på lördagar, och vid högtider/födelsedagar. Blir det så att jag råkar ta en fika med en kompis någon dag (ett undantag), så måste jag kompensera det genom att träna den dagen.
-
Jag tänker även försöka minska på kohlydraterna så gott det går, och öka intaget av protein och nyttiga fetter. När jag äter kohlydrater så ska de vara långsamma och nyttiga! Äta efter klockan 8 ska jag inte heller göra, och vatten ska jag dricka mycket utav. Minst 1 liter per dag, till att börja med.
-
Jag tänker äta mycket: gröt, knäckebröd, skinka, leverpastej, kaviar, frukt, grönsaker, ägg, grovt bröd, fil, yoghurt, bär, kesella och keso. Blir jag sugen på något sött, så får jag ta en skål med fil/yoghurt/kesella/keso med bär, och ibland kanke till och med lite honung.
-
Det här ska gå. Om jag håller det här så kommer jag kunna gå ner runt 5 kilo innan sommaren. Och det skulle vara super! Att väga 50 kg istället för 55 skulle vara toppen. Sen har jag tillräckligt med tid under sommarlovet att gå ner resterande 5 kg.
-
L ♥
-
Tumblr_m2cbcbhq0f1qgbh15o1_500_large
-
Tumblr_m1na76nmdg1qep05lo1_500_large
-
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0