Tankar,

.
.
Jag har tänkt lite..
-
på det här med att gå ner i vikt. Överallt på internet, bloggar, tumblr osv så ser jag massor med tjejer som ställer frågar till folk som har lyckats gå ner i vikt om hur de ska göra för att lyckas. De frågar "Hur har du lyckats gå ner i vikt? Hur gör man?". Jag har också gjort det, självklart, flera gånger.
-
Men svaret är enkelt. Förbruka mer kalorier än du äter. Väldigt enkelt! Om man äter en balanserad kost, med ordentliga men inte allt för stora portioner, skippar sockret, äter regelbundet och rör på sig så kommer man gå ner i vikt. Det är ingen gåta. En till viktig sak är att man inte ger upp för tidigt för att man inte får tillräckligt snabba resultat. För resultaten kommer med tiden, det kan jag garantera er.
-
Håller man på i en vecka och sen lägger av och börjar äta en massa onyttigheter igen så är det ju klart att man inte kommer lyckas gå ner i vikt! Men om man äter sallad, proteiner och långsamma kohlydrater och sen tar en timmes powerwalk varje dag, och håller detta i en månad så kommer resultaten!
-
Det som många verkar ha glömt bort när det kommer till att gå ner i vikt är att det tar tid. Det går inte att gå ner 5 kg fett på en vecka. Kanske i vattenvikt men det kommer ändå inte ge ett fint resultat. Jag läste i en artikel där en kostexpert diskuterade det här med att svälta sig och andra hårda dieter. Visst man förlorar mycket vikt snabbt, men det är främst vikt i muskelmassa och vatten.
-
Om man går ner i vikt snabbt genom att svälta sig så kanske man går ner 4 kg muskelmassa och 2 kg fett och vatten. Medans med en bra och hållbar diet med motion så kan man gå ner 3 kg fett och 1 kg muskelmassa. Visst, det första alternativet kanske ger dig en lägre siffra på vågen, men det andra allternativet ger dig en mycket snyggare kropp! Och det är väll därför de flesta av oss vill gå ner i vikt?
-
Bara en liten funderare till mig själv och andra som råkar läsa detta.
-
Kram, L ♥
-
-
-
-
Så sjukt sexig brud!
-
-
-

Kommentarer
Postat av: Ellen

Sv: Ja, ibland är killar så IQ-befriade! Tänker inte på att deras "skämt" kan såra... Blir så trött på dem ibland!



Du har en riktigt bra åsikt där! Alla vet att man ska gå ner i vikt på det sättet, men många tycker att det tar för lång tid, även jag. Men har börjat att äta mer regelbundet, så jag hoppas på resultat snart! :)

2012-04-13 @ 20:22:13
URL: http://blifintsmal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0