Långt inlägg om vikt planering!

.
.
Hej på er!
-
Hittills så har den här dagen gått bra! Jag har inte ätit för mycket mat, inget onyttigt, jag har druckit mycket vatten och jag har till och med tackat nej till kladdkaka! *stolt*. Jag har skött maten bra idag, men jag har tyvärr inte rört på mig ett dugg. Jag har bara suttit inne och pluggat, hela dagen. Men jag måste.
-
Senare ikväll så ska jag iväg på bio, jag tänker dock inte äta något. Det enda jag tänker ta med mig är mina tuggummin och en flaska loka. Att äta onyttigt bara för att det är bio är en dålig ursäkt. Särskilt om man som jag vill bli smal nu, och så snabbt som möjligt! Men innan bion blir det middag, och då ska jag inte äta så mycket.
-
Jag ser fram emot den här veckan som kommer, även fast det egentligen blir en helvetesvecka för mig. Stora prov, inlämningar och dessutom massor med små läxor ovanpå det. Men det ska bli skönt att få komma tillbaka till skolan efter långhelgen. Komma in i gamla rutiner. Dessutom så får skolan mig att äta mindre. Med ett fullspäckat schema, långa skoldagar och rätt så mycket stress så minskar min aptit.
-
Jag har gjort upp en plan nu i min kalender. Om 5 veckor (senast) kommer jag få se 4:an på vågen. Glad!! Jag har som mål att gå ner minst 2½ kg under dessa kommande 3 veckorna, så att jag väger 51 kg vid skolavslutningen. Och sen har jag som mål att gå ner minst 1½ kilo under de 2 veckorna som följer. Alltså har jag som mål att högst väga 49.5 kg vid midsommarafton! Jag måste kommer klara det!
-
Efter det så har jag bara 1½ kilo kvar till min målvikt! Och det kan jag säkert klara av att gå ner på 1 vecka! Alltså kommer jag kunna nå min målvikt på 48 kg redan om 6 veckor. Det är ju ingenting! Det kommer gå löjligt fort. Hela våren har gått fort. Dessa 6 veckor kommer att passera vare sig jag vill det eller inte, så jag kan lika gärna göra det bästa av det och se till att gå ner under dessa veckor!
-
Jag tänker försöka äta så nyttigt jag bara kan, i lagom små portioner. Inte så pass lite att jag känner att jag går runt och mår dåligt. Utan sådär alldeles lagom. Till frukost tänker jag alltid äta gröt ♥ (med mjök och lite lingonsylt). Sen tänker jag försöka att röra på mig så mycket som det bara går. Varje dag. Mycket vardagsmotion.
-
Utöver det tänker jag försöka att promenera i sammanlagt 1½ timme i veckan. (3 x 30 minuters promenader). Sen blir det mycket vatten, frukt, sallad och även lite nötter. Håller jag mig till det här så vet jag att jag kommer gå ner i vikt! Åh, jag är jättepeppad nu. Håller jag mig till mig plan, så kommer jag väga 48 kg om 6 veckor! Åh glad tjej!
-
Vad har ni för delmål? Och när tänker ni nå dem?
-
Kram, L. ♥
-
-
-
-
-
-
-
-

Kommentarer
Postat av: Nelly

Tack så mycket för alla dina tips, även dom du gav tidigare i veckan. Nästa gång suget slår till vet jag vad jag ska göra, tack!

Kramar!

2012-05-20 @ 19:05:07
URL: http://skyndaspring.blogg.se/
Postat av: louise

fortsät kämpa, du är jätte duktig:)

2012-05-24 @ 20:10:55
URL: http://wewantskinnybitches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0